Een omzet van 80.000 euro voor een online webwinkel. Hoe goed moet die dan zijn?

We nemen aan dat speelgoed gemiddeld 20 euro per stuk kost (het voorbeeld is vereenvoudigd).

Er moeten dus per jaar 4.000 stuks worden verkocht. Dat is 11 per dag.

1% van de websitebezoekers gaat tot aanschaf over dus heeft de website dagelijks 1.100 bezoekers nodig dus zo'n 35.000 per maand.

Als u weet dat een redelijk populaire webwinkel voor speelgoed in het begin misschien tot 10.000 bezoekers per maand komt, dan is duidelijk:

  • het percentage kopers moet omhoog van 1% naar 4%, dus de website zelf moet beter;
  • de website moet meer bezoekers trekken.

Voor beide verbeteringen is goede inhoud nodig. Dus komen we terug bij ons uitgangspunt dat zorg voor inhoud de kern is waar uw succes van af hangt. En onder deze zorg behoort ook de heldere structuur van de inhoud.

Naast uw kwaliteitseisen gelden op internet universele eisen van:

  • stabiliteit - is de website robuust gebouwd, is de infrastructuur in orde?
  • gebruik - is de structuur van de website te volgen, is het duidelijk waar men kan klikken, is inhoud makkelijk te vinden, is de website te volgen voor iedereen dus ook mensen met beperkingen?
  • ontwerp - over schoonheid valt niet te twisten, maar is de website in balans en zijn teksten altijd goed leesbaar?
  • inhoud - zijn de teksten geschreven voor normale mensen?

En moet het niet al te lastig zijn om de inhoud van uw website bij te werken.