Mensen bezoeken uw website met een specifiek probleem dat opgelost moet worden, een behoefte die zij vervuld willen zien óf een vraag waarop zij het antwoord zoeken. U weet dat u hen kan helpen met uw producten, diensten of kennis en dus beschrijft ze uitgebreid op website.

Maar met beschrijvingen alleen komt u er niet. Mensen willen in de eerste plaats 'de zaak vertrouwen'; voelen dat u hen begrijpt en het beste met hen voor heeft. Vertrouwen dat hun geld achteraf goed besteed zal zijn.

Om mensen over de streep te trekken zult u informatieve en wervende webteksten moeten gebruiken die:

  • zorgen dat u positief opvalt tussen uw concurrenten;
  • uw product of dienst goed presenteren;
  • potentiële klanten overtuigen dat u betrouwbaar bent;
  • bezoekers uitnodigen om te kopen of u te bellen/e-mailen.

Voorbeeld - de verkoopster

Stel: u loopt, op zoek naar een mooie tafellamp, een designwinkel binnen. Eenmaal binnen spreekt een verkoopster u aan en zij begint enthousiast de kenmerken van een prachtige lamp op te sommen.

Zou u wanneer zij is uitgesproken, deze lamp kopen?

Waarschijnlijk niet. Beter was het als zij eerst had gevraagd wat u zoekt en hoe u woont. Misschien had u graag suggesties gekregen voor een sfeervol gebruik van de lamp.
Helaas, de verkoopster sloot haar presentatie niet aan op uw beleving en maakte u dus ook niet warm voor de juiste tafellamp. Terwijl u het liefst met een mooie lamp naar huis wilde gaan.

Vergelijk uw website eens met deze verkoopster. Ook uw website zal:

Naast goede webteksten moeten bezoekers via duidelijke navigatie de weg weten te vinden op uw website. Meer hierover leest u in 'Helpt u uw bezoeker?'.

Weet u genoeg en wilt u met uw website aan de slag? Hoe u kunt beginnen leest u in 'Zelf doen of hulp nodig?'.