contact & mail | Vibis

+31(0)6 51766520

Bent u duidelijk?

Informatief en wervend schrijven

Koeien bij een bord met "Konijnen te koop"
Is dit wat u bedoelt?

Producten verkopen, nieuwe contacten leggen, kennis delen. Via uw website kan het allemaal. Maar alleen als de bezoekers het gevoel krijgen dat zij met u goed af zijn. Daarom: breng uw boodschap wervend en overtuigend.
Wilt u weten hoe? Lees dan verder.

Vertrouwen

Mensen bezoeken uw website met een specifiek probleem dat opgelost moet worden, een behoefte die zij vervuld willen zien óf een vraag waarop zij het antwoord zoeken. U weet dat u hen kan helpen met uw producten, diensten of kennis en dus beschrijft ze uitgebreid op website.

Maar met beschrijvingen alleen komt u er niet. Mensen willen in de eerste plaats 'de zaak vertrouwen'; voelen dat u hen begrijpt en het beste met hen voor heeft. Vertrouwen dat hun geld achteraf goed besteed zal zijn.
Om mensen over de streep te trekken zult u informatieve en wervende webteksten moeten gebruiken die:

  • zorgen dat u positief opvalt tussen uw concurrenten;
  • uw product of dienst goed presenteren;
  • potentiële klanten overtuigen dat u betrouwbaar bent;
  • bezoekers uitnodigen om te kopen of u te bellen/e-mailen.

Zoek aansluiting

Voorbeeld - de verkoopster

Stel: u loopt, op zoek naar een mooie tafellamp, een designwinkel binnen. Eenmaal binnen spreekt een verkoopster u aan en zij begint enthousiast de kenmerken van een prachtige lamp op te sommen.
Zou u wanneer zij is uitgesproken, deze lamp kopen?

Waarschijnlijk niet. Beter was het als zij eerst had gevraagd wat u zoekt en hoe u woont. Misschien had u graag suggesties gekregen voor een sfeervol gebruik van de lamp.
Helaas, de verkoopster sloot haar presentatie niet aan op uw beleving en maakte u dus ook niet warm voor de juiste tafellamp. Terwijl u het liefst met een mooie lamp naar huis wilde gaan.

Vergelijk uw website eens met deze verkoopster. Ook uw website zal:

En verder...

Naast goede webteksten moeten bezoekers via duidelijke navigatie de weg weten te vinden op uw website. Meer hierover leest u in 'Helpt u uw bezoeker?'.

Weet u genoeg en wilt u met uw website aan de slag? Hoe u kunt beginnen leest u in 'Zelf doen of hulp nodig?'.